Meldujemy, że zrealizowaliśmy kolejny temat: Co to
znaczy, że rośliny żyją?
Przed lekcją mieliśmy zwrócić uwagę na to, co nas otacza. Każdy zapisał, lub przyniósł przynajmniej 10 elementów, które stanowią część przyrody.
Podczas właściwych zajęć w klasie, obejrzeliśmy film, z którego
dowiedzieliśmy się, że na tempo wzrostu roślin wpływa wiele czynników. Ciekawostką okazała się wiadomość, że największe rośliny, np. drzewa wcale nie
muszą być najstarsze. Dużo radości sprawiła nam gra „Czym jest przyroda?”.
Wybraliśmy spośród różnych elementów znajdujących się w sali i przyniesionych ze
spaceru te, które są częścią przyrody i te, które zostały stworzone przez
człowieka. Oznaczyliśmy je kolorowymi karteczkami.
Kolejna zabawa „Skąd wiem, że żyję?” pozwoliła nam zrozumieć, które
elementy zaliczamy do przyrody ożywionej. Po zabawie nawiązała się dyskusja
jaką rolę spełniają w przyrodzie nieożywione składniki, np. kamień oraz czy
zwierzęta, rośliny i grzyby mogłyby istnieć bez powietrza i wody. Te zajęcia
dały nam nową „porcję” przydatnej wiedzy o przyrodzie wokół nas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz